2009. május 26., kedd

Dictamnus albus -nagy ezerjófű. Család: Rutaceae (rutafélék)
Rózsaszínű,illetve halványpiros virágai hosszú fürtökben helyezkednek el, a virágszirmok erezete sötétebb.
A budai hegyekben találkoztam vele, Május 10.-én.
Levelein olajtartók helyezkednek el, melyekben illóolajok találhatóak.
Körülbelül 1 méter magasra növő, feltűnően szép növény. A porzók 3 cm hosszúak, ívesen lehajlók, majd felemelkedők. Termése 5 hasábú tok.
Virágzatát és termését sűrű mirigyszőrök borítják, ezek érintése bőrgyulladást okozhat. Gyökerei és levelei gyógyhatású alkaloidokat tartalmaznak.

3 megjegyzés:

Hedvig írta...

Kedves Rita!
Csodálatos a blog, boldoggá tettél, amikor felfedeztem. Gratulálok hozzá.
Fantasztikus ez a kép! Hol sikerült lefotózni ezt a gyönyörűséget?

Vadassy Rita írta...

Nagyon köszönöm!
A budaörsi Odvas hegyen jártunk, terepgyakorlaton amikor lefényképeztem. Több képet is fogok még feltölteni a közeljövőben, és nagyon örülök, hogy örömet okoztam a blogommal, és a képeimmel!
Üdv: Rita

Hedvig írta...

Kedves Rita! Kérlek, kattints át mihozzánk.
http://gizgazok.blogspot.com/
Köszi.